Verzenden & retourneren

Gratis verzending vanaf €59 binnen Nederland en België

Voor bestellingen met een orderwaarde boven €59 zijn de verzendkosten gratis. Bij bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €4,95. Bestellen is mogelijk vanaf een orderbedrag t.w.v. minimaal €20.

Voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden met PostNL

Bestel je op een werkdag voor 15:00 uur? Dan wordt je pakketje dezelfde dag nog verzonden (mits voorradig en m.u.z. van sluitings- en feestdagen). Houd hierbij wel rekening met de verwerkingstijd van je betaling. Stel je bestelt om 14.58 uur en je bestelling komt bij ons na de verwerking van de betaling pas binnen om 15.03 uur, dan wordt je bestelling pas de volgende werkdag verwerkt en verzonden.

Je ontvangt een notificatie van het ontvangen van de bestelling, het ontvangen van de betaling en het verzenden van de bestelling. Van zodra wij je bestelling ingepakt hebben krijg je alvast de track & trace code van ons. Op het moment dat je pakket is ontvangen door PostNL ontvang je van hen nog een tijdsindicatie per mail. Je kan hiervoor ook de app van PostNL gebruiken. Met deze app blijf je het snelst en makkelijkst op de hoogte van de status van je pakket.

Bezorgen via PostNL

Wij verzenden via PostNL. Op zaterdag en zondag worden er geen bestellingen verwerkt. Ons verzendschema ziet er uit als volgt:

Besteld op:

Bezorgd op:

Zaterdag, zondag en maandag voor 15 uur

Dinsdag

Dinsdag voor 15 uur

Woensdag

Woensdag voor 15 uur

Donderdag

Donderdag voor 15 uur

Vrijdag

Vrijdag voor 15 uur

Zaterdag

Vrijdag na 15 uur

Dinsdag

Doorgaans heeft PostNL de snelste verzendmethode. Je pakket wordt 1 keer aangeboden op het bezorgadres. Als je niet thuis bent, dan wordt je pakket indien mogelijk bij de buren aangeboden. Indien het de bezorger niet lukt om het pakket te bezorgen, dan sturen ze het door naar een willekeurig, maar meestal dichtstbijzijnde postkantoor bij jou in de buurt. Je kunt ook direct kiezen om het pakket te laten bezorgen bij de door jouw gewenste afhaal locatie. Het pakket blijft hier een week op je wachten. Indien het pakket binnen die tijd niet is opgehaald, dan wordt het retour gezonden naar ons. Controleer voor de meeste actuele status van je pakket de Track & Trace code die je hebt ontvangen.

Let op: Je wordt voortaan alleen via de mail of PostNL-app op de hoogte gehouden van de status van het pakket. Het is daarom extra belangrijk om je e-mailadres goed door te geven, via de track & trace code die je per email ontvangt, kun je de status van je pakket in de gaten houden. Ook is het handig om een PostNL account aan te maken. Met dit account kun je makkelijk de status van je pakket volgen, zelf bezorgtijd of -plaats kiezen en updates over je zendingen ontvangen.

Zodra de postpakketten bij ons zijn opgehaald of door ons zijn afgegeven bij PostNL, zijn ze in handen van PostNL en hebben wij geen verdere invloed over de afhandeling van het pakket. Ondanks dat de meeste pakketten nog steeds heel snel afgeleverd worden, ontstaat er soms vertraging. Zeker tijdens drukke periodes rondom feestdagen of andere speciale gebeurtenissen lukt het PostNL vaak niet om de volgende dag te leveren. Ook kan het dan gebeuren dat het langer duurt voordat je een Track & Trace code ontvangt, terwijl je pakket wel bij ons weg is gegaan. Bestel dus ruim op tijd en niet pas op het laatste moment, het is vervelend als je je bestelling niet op tijd in huis hebt!

Nieuw: nu ook bezorgen via DPD

Als alternatieve verzendmethode bieden we sinds kort ook DPD aan. Hierbij gelden grotendeels dezelfde regels als bij PostNL, het enige verschil is dat de ophaling een uur vroeger is, dus: voor 14:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.

Retourneren

House of Pets ruilt de door jou aangekochte producten in overleg, waarbij alleen ongeopende verpakkingen retour kunnen. Bij aankoop of ontvangst van de producten heb je 14 dagen de tijd om - zonder opgaaf van redenen - de verkoopovereenkomst te ontbinden en de artikelen te retourneren. De eventuele kosten voor het retourneren zijn voor de consument.

Om het retourneren te vereenvoudigen gebruik je het retourformulier op onze website:

  • Ga hiervoor naar 'Mijn bestellingen' in je account.
  • Klik op 'Bekijken' naast de bestelling waarvan je producten wil retourneren.
  • Klik vervolgens onderaan de pagina op de knop 'Artikelen retourneren'.
  • Vervolgens kan je aanduiden welke producten je wil retourneren en al dan niet een reden opgeven.

Ook is het mogelijk om – tegen betaling – een retouretiket aan te vragen. Dit is goedkoper dan rechtstreeks bij PostNL of DPD. Wanneer je een retouretiket wilt ontvangen, dan krijg je een e-mail met als bijlage het retouretiket in PDF. De kosten van het etiket houden we automatisch af van de waarde van de retour gezonden producten. Het PDF bestand met het retouretiket kan je eenvoudig uitprinten en op de doos kleven. Met PostNL kan je ook printerloos retourneren. Hiervoor laat je de barcode in de PDF scannen op de PostNL locatie waar je je retourzending langs brengt. Nadat je het etiket op de retourzending hebt geplakt hoef je het alleen nog maar in te leveren bij het PostNL- of DPD-punt. De kosten van het retouretiket zijn €5,90 per pakket.

Uiteraard kan je er ook voor kiezen om zelf in te staan voor de retourzending, hou er in dat geval wel rekening mee dat ons retourmagazijn net over de grens in België gelegen is. In de meeste gevallen is een retouretiket via ons à €5,90 dan ook de goedkoopste oplossing. Het retouradres:

House of Pets Retouren
Amsterdamstraat 7-9
2032 Haarlem
Nederland

Van zodra wij de retour gezonden artikelen ontvangen storten we het bedrag met eventuele afhouding van retourkosten binnen de 14 dagen terug op je rekening.